איך זוג צעיר יכול לקחת בימינו משכנתא

מאת רוני ברוש

רכישת דירה בישראל של העת הנוכחית היא משימה מורכבת מאד. עבור זוגות צעירים רבים היא נראית אפילו כמעט בלתי אפשרית – בייחוד כאשר המשכורת של בני הזוג רחוקה מלהיות גבוהות. העובדות המדאיגות מדברות על כך שאחד מבין ארבעה ישראלים מרוויח משכורת מינימום, כאשר השכר החציוני הממוצע של השכירים במשק עומד על כ-6,000 ש\'\'ח. אז איך זוג צעיר יכול לקחת משכנתא עם משכורת מינימום? לפניכם מספר דגשים שיכולים בהחלט להגדיל את הסבירות להגשמת המשימה.

 

חיסכון ובקרה

 

בני זוג המרוויחים משכורת מינימום מתקשים, פעמים רבות, \"לגמור את החודש\". כאשר מתמקדים אך ורק בהישרדות בהווה, לכן, קשה לחשוב על חיסכון, בטח לא על צבירת הון עצמי ראשוני שיאפשר את המשכנתא (נניח, כ-40% מערך הדירה). יחד עם זאת, בכל נקודה ונקודה חשוב כן לנסות ולחסוך כספים ככל שניתן. צמצום ההוצאות מדי חודש עד למינימום האפשרי הוא צעד מרכזי בדרך ליצירת חיסכון מסוים. חשוב, בהמשך לכך, להיות עם האצבע על הדופק בכל עת, לסקור את מצב החשבון ולקבל החלטות כלכליות מושכלות.

 

השוואת משכנתאות

 

במקרה של לקיחת משכנתא, יש הסבורים כי הכוח נמצא בידי הבנקים. הם אלה שמחליטים אם לאשר את המשכנתא, ובאילו תנאים, לאחר ביצוע שורה ארוכה של בדיקות. עם זאת, צרכנות אקטיבית, המומלצת גם כך עבור אלה שמצבם הכלכלי רחוק מלהיות מושלם, יכולה לסייע גם מהבחינה הזו. אם לא דובקים אך ורק בסניף בו מנוהל החשבון אלא מבקשים הצעות ממגוון בנקים, גדלים הסיכויים למשכנתא שלא רק תאושר – אלא גם תהיה בתנאים נוחים בהחלט. כך, למשל, בני זוג עם ציפיות להעלאת המשכורת המינימלית שלהם בשנים הבאות (וכמעט תמיד זהו מצב) יכולים לבחור תמהיל משכנתא שבו הסכום לתשלום עולה עם הזמן.

 

היתרונות האפשריים של הייעוץ

 

כמובן שזוהי הנקודה בה ניתן לחשוב על הכנסת יועצי משכנתאות מקצועיים לתוך התמונה. הם יבינו מהם צרכי הרוכשים, יבחנו את הצעות הבנקים ולעיתים גם ינהלו מולם משא ומתן. נכון, שירות שכזה כרוך לרוב בתשלום של כמה אלפי שקלים, אך הוא עשוי לחסוך הון עתק עבור המשכנתא, או אפילו לאפשר את אישורה בכלל.

 

משכנתא הינה הלוואה שלוקחים בדרך כלל מספר קטן של פעמים ולכן אני ממליץ ללכת למישהו שיודע ומבין משכנתאות, לפעמים החיסכון של כמה אלפי שקלים בודדים, זה החיסכון היותר מאוחר של 100,000 ש\"ח במשכנתא.

 

אז כדאי מאוד לשקול לקחת יועץ במידה ואתם לוקחים משכנתא לדיור.

משפטן רוני ברוש

מקור המאמר: articles.co.il

 

דילוג לתוכן